- excursii;
- ieşiri la iarbă verde; ieşiri la picnic; ieşiri cu cortul (în locurile unde este permis);
- parcurgerea unor trasee marcate prin pădure; drumeţii;
- vizitarea unor arii protejate ale parcurilor naţionale sau ale rezervaţiilor naturale;
- parcurgerea unor circuite de vizitare a obiectivelor turistice ale unui oraş, ale unei regiuni etc.
- acţiuni de voluntariat şi ecologizare a unei zone împădurite;
- plimbări în parcuri;
- vizite la grădinile botanice sau zoologice;
- vizitarea târgurilor meşterilor populari, a expoziţiilor în aer liber etc.;
- vizite în muzeele în aer liber (Muzeul Naţional al Satului „Dimitrie Gusti” din Bucureşti, Muzeul Civilizaţiei Populare Tradiţionale „ASTRA” din Sibiu etc.);
- înotul în piscină, mersul la ştrand;
- plimbări cu barca, cu vaporaşul sau cu hidrobicicleta;
- vizitarea unei insule;
- practicarea unui sport sau practicarea de exerciţii fizice în aer liber (fotbal, tenis de câmp, tenis de masă, volei, alergare etc.);
- participarea la competiţii sportive în aer liber;
- participarea la lecţii de călărie;
- participarea la ateliere de creaţie în aer liber;
- participarea la lecţii de dans în aer liber;
- plimbarea animalelor de companie (ex: câinii);
- plimbări cu bicicleta, plimbări cu ATV-ul („All Terrain Vehicle”este un vehicul offroad pe patru roţi), plimbări cu patinele cu rotile; plimbări cu skateboard-ul;
- ieşire la săniuş;
- ieşire la patinoar;
- jocul cu bulgării de zăpadă;
- împodobirea unui brăduţ direct în natură;
- cules de fructe din pădure (zmeură, mure, fragi, coacăze etc.) sau de fructe şi legume din grădina personală (căpşuni, mere, cireşe, roşii, ardei etc.);
- activităţi de grădinărit (udatul, plantarea florilor, legumelor, pomilor, plivitul buruienilor etc.);
- etc.
Pe lângă activităţile deja amintite, adulţii îi pot încuraja pe copii să se joace cât mai frecvent în aer liber, să-şi dezvolte abilităţile manuale, creative, motrice, senzoriale, sociale etc.
Astfel, copiii pot învăţa să respecte natura şi s-o iubească, să descopere modalităţi noi de exprimare, de joacă, de însuşire de cunoştinţe din variate domenii, prin acţiuni precum:
- înălţarea zmeului;
- desene pe asfalt;
- colecţionare plante, seminţe, frunze, pietricele etc. pt. realizarea de colaje si alte decoraţiuni;
- plimbări în carusel;
- plimbări cu trotineta, cu maşinuţa sau cu bicicleta;
- plimbări în „Orăşelul copiilor”;
- jocuri în spaţiile de joacă special amenajate (tobogane, leagăne etc.);
- jocul cu mingea;
- săritul coardei;
- jocuri: de-a v-aţi ascunselea, de-a prinselea, „de-a leapșa”, mimă, şotron, „Baba oarba”, „Ţară, ţară, vrem ostaşi!”, „Omul negru”, „Raţele şi vânătorii”, „1,2,3 la perete stai!”, „Ursul doarme şi visează” şi multe altele.
De asemenea, o serie de alte acţiuni simple, dar cu valoare educativă, au menirea de a îi stimula pe copii să se bucure de natură, să înveţe prin joacă şi descoperire, ca de pildă:
- căţărarea într-un copac sau pe o movilă de pământ;
- rostogolirea în iarbă verde;
- construirea unei colibe;
- joaca în nisip;
- aruncarea de pietre într-un curs de apă (lac, râu);
- prinderea peştelui;
- prinderea unei muşte şi eliberarea ei;
- culesul unui fruct din copac (mere, cireşe etc.), al unui strugure din vie etc.;
- explorarea şi observarea diverselor elemente din natură (un cărăbuş, un fluture, un licurici, un melc, o furnică, o râmă, un iepuraş, o cascadă, o scorbură, o ghindă, un nufăr, un pom înflorit etc.);
- ascultarea şi recunoaşterea sunetelor scoase de diverse vieţuitoare (cântatul cocoşilor, nechezatul cailor, lătratul câinilor etc.);
- recunoaşterea legumelor şi fructelor după formă, după gust, după culoare etc.;
- confecţionarea de trompete din tulpinile păpădiilor, confecţionarea unui fluieraş dintr-o rămurică etc.;
- privitul răsăritului sau al apusului soarelui, privitul stelelor şi lunii, privitul ploii sau ninsorii;
- urcatul unui deal;
- hrănirea unei păsări din propria mână;
- hrănitul păsărilor de curte (găini, raţe, gâşte etc.) sau a animalelor domestice (câine, pisică, iepure de casă, miel, ied etc.);
- udatul unei flori sau al unui pom;
- chemarea unei veveriţe folosind câteva nuci;
- plantarea unor seminţe de plante;
- plimbatul desculţ prin apa unui izvoraş sau pe nisip;
- orientarea turistică cu ajutorul unei hărţi şi a unei busole;
- mâncarea unor alimente preparate direct la focul de tabără;
- cântatul în jurul focului de tabără;
- culegerea de flori de câmp;
- împletirea unei cununi din crenguţe de plante sau flori;
- urmărirea, de pe mal, a unei bărcuţe de hârtie sau a unei frunze plutitoare pe un curs de apă;
- măturarea şi strângerea frunzelor uscate din jurul casei;
- spargerea unor nuci sau a sâmburilor de fructe (ex.: sâmburi de caise);
- băutul apei scoase direct din fântână sau băutul apei direct de la izvor;
- ş.a.m.d.